"Mirajul utopiei. Calatoriile in URSS: control si propaganda"

Editura Vremea, Bucuresti, 2013 www.edituravremea.ro

duminică, 4 octombrie 2009

Despre Programului general “Solidaritatea si gestionarea fluxurilor migratorii” PG SOLID

Fondurile Programului General:

Fondul European pentru Refugiati
Fondul European privind Integrarea Resortisantilor Tarilor Terte
Fondul European de Returnare
Fondul Frontierelor Externe (accesibil din 2010)

Obiectiv general: protectia drepturilor resortisantilor tarilor terte prin sprijinirea si incurajarea eforturilor depuse de statele member de a admite refugiatii si persoanele deplasate in teritoriu si de a face fata efectelor acestei admiteri.

Rolul MAI:
Autoritatea nationala competenta: Directia Schengen din cadrul MAI- Autoritate responsabila si Oficiul Roman de Imigrari- Autoritate Delegata pentru Contractare si Plata

Beneficiari finali/ parteneri
Cine poate depune proiecte?
• Organizatii neguvernamentale
• Autoritati publice nationale sau locale
• Organizatii internationale
• Structuri academice
• Societati de drept public sau privat

Contributia financiara trebuiesa fie de minim 5% din valoarea cheltuielilor eligibile.

Fondul European pentru Refugiati:

Obiectiv general: sprijinirea si incurajarea eforturilor depuse de statele membre de a admite refugiatii si persoanele deplasate in teritoriu si de a face fata efectelor acestei admiteri.
Actiuni eligibile:
- conditiile de primire si procedurile de azil;
- integrarea persoanelor din grupurile tinta;
- consolidarea capacitatii statelor membre de a dezvolta, monitoriza si evalua politicile lor de azil;
- relocarea resortisantilor unei tari terte sau a apatrizilor;
- transferul persoanelor care fac parte din grupurile tinta.

Fondul European de Integrare a Resortisantilor Tarilor Terte

Grup tinta: resortisantii tarilor terte (din afara UE)
Obiectiv general: inlesnirea integrarii resortisantilor in societatile europene, sprijinirea eforturilor depuse de statele membre de a permite resortisantilor tarilor terte cu origini economice, sociale, culturale, religioase, lingvistice si etnice diferite sa intruneasca conditiile de rezidenta.
Actiuni eligibile:
- facilitarea elaborarii si punerii in aplicare a procedurilor de admitere;
- eficientizarea punerii in aplicare a procedurilor de admitere;
- pregatirea resortisantilor tarilor terte pentru integrarea mai eficienta in societatea gazda (formarea profesionala, pachete de informatii, cusrurile de orientare civica si cursurile de limba in tara de origine)

Fondul European de Returnare

Grup tinta: resortisantii tarilor terte.
Obiectiv general: sprijinirea si incurajarea eforturilor depuse de statele membre de a gestiona mai bine returnarea prin conceptul de gestionare integrata, actiuni comune care sa fie puse in aplicare de catre statele membre, actiuni la nivel national.
Actiuni eligibile:
- studii privind situatia actuala si posibilitatile de sporire a cooperarii administrative in domeniul returnarii intre statele membre, precum si rolul pe care organizatiile internationale si neguvernamentale trebuie sa il aiba.
- Informatii/ consiliere oferita persoanelor cu privire la posibilitatile de returnare;
- Asistenta specifica acordata persoanelor vulnerabile;
- Asistenta/sprijin acordat persoanelor returnate in vederea reintegrarii.


Planul anual 2009 Fondul European pentru refugiati

Actiuni finantate:
1. furnizarea de asistenta si consiliere legala pentru solicitantii de azil;
2. imbunatatirea consilierii sociale, culturale, educationale si activitati recreationale pentru solicitantii de azil, precum si asistenta pentru cazurile vulnerabile;
3. asistenta si sprijin pentru integrarea persoanelor care au obtinut o forma de protectie in Romania conf. Art 6 din Decizia nr. 573/2007/EC
4. intarirea capacitatii autoritatilor de a gestiona problemele privind azilul;
5. imbunatatirea managementului informatiilor cu privire la tara de origine;
6. implementarea operatiunilor de relocare-sprijin pentru calatoria refugiatilor.
Fonduri alocate: 588.132 euro

Planul anual 2009 Fondul European de Integrare a Resortisantilor Tarilor Terte
Actiuni finantate:
1. crearea la nivel teritorial a birourilor de consiliere si informare;
2. performanta programelor de integrare pentru resortisantii tarilor terte;
3. cercetare asupra fenomenului imigrarii in Romania;
4. sprijin pentru mecanismul de consultare cu comunitatile de resortisanti;
Fonduri alocate: 930.743 euro

Planul anual 2009 Fondul European de Returnare

Actiuni finantate:
1. activitati de sprijin pentru repatrierea voluntara umanitara asistata;
2. elaborarea si implementarea efectiva a programelor de repatriere voluntara umanitara asistata.
Fonduri alocate: 282.584 euro

In Romania in 2007 s-au inregistrat 657 cereri de azil, in 2008 -940 cereri. Decizia de a acord azilul in Romania se ia la nivel national.

Un comentariu:

  1. Bună tuturor, sunt Patricia Sherman în Oklahoma SUA chiar acum. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea de a împrumuta 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o afacere nouă. Totul a început când mi-am pierdut casa și mi-am luat lucrurile din cauza politicii bancare și am întâlnit niște facturi și unele nevoi personale. Așa că am devenit foarte disperat și am început să caut fonduri în toate felurile. Din fericire pentru mine, o prietenă a mea, Linda mi-a spus despre o firmă a companiei de credit, am fost intrigată de fraudă, dar am fost intrigat de situația mea și nu am avut de ales decât să primesc sfaturi de la prietenul meu despre această companie. contactarea lor chiar s-a pus la îndoială din cauza experienței mele anterioare cu creditorii online, știai asta puțin? '' Elegantloanfirm@hotmail.com Această companie a fost foarte utilă pentru mine și colegul meu și astăzi, datorită acestei companii de credit, mândrul proprietar al muncii și responsabilităților bine organizate, mi-au zâmbit. Așadar, dacă aveți nevoie cu adevărat să vă dezvoltați sau să vă începeți propria afacere sau dacă aveți nevoie cu adevărat de a împrumuta bani în orice dificultate financiară, vă recomandăm să găsiți astăzi o oportunitate de dezvoltare financiară în afacerea dvs. {E-mail:} Elegantloanfirm@hotmail.com ... online pentru creditul nu este o victimă a înșelătoriei. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere