"Mirajul utopiei. Calatoriile in URSS: control si propaganda"

Editura Vremea, Bucuresti, 2013 www.edituravremea.ro

miercuri, 5 august 2009

Cine nu a mai prins un 322 poate sa incerce cu un 313


In cadrul Programului National pentru Dezvoltare Rurala se regaseste si Masura 313 “Incurajarea activitatilor turistice” care are si o componenta ce se adreseaza autoritatilor publice locale din mediul rural.

1.1 Obiectivele Masurii 313 – Încurajarea activitatilor turistice

Obiectiv general: Dezvoltarea activitatilor turistice în zonele rurale care sa contribuie la cresterea numarului de locuri de munca si a veniturilor alternative, precum si la cresterea atractivitatii spatiului rural.

Obiectivele specifice se refera la:
1. Crearea si mentinerea locurilor de munca prin activitati de turism, în special pentru tineri si femei;
2. Cresterea valorii adaugate în activitati de turism;
3. Crearea, îmbunatatirea si diversificarea infrastructurii si serviciilor turistice;
4. Cresterea numarului de turisti si a duratei vizitelor.

Cine poate beneficia de fonduri nerambursabile?

Beneficiarii eligibili pentru sprijinul acordat prin Masura 313 sunt:
-Micro-întreprinderile1 (vezi definitie dictionar)
-Persoane fizice (neînregistrate ca agenti economici)
-Comunele prin reprezentantii lor legali conform legislatiei nationale în vigoare, precum si asociatiile de dezvoltare intercomunitara3 realizate doar între comune si înfiintate conform legislatiei nationale în vigoare (Legea nr. 215/2001 a administratiei publice locale cu modificarile si completarile ulterioare si Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile ulterioare);
-ONG-uri, definite conform legislatiei nationale în vigoare;

Tipuri de investitii si cheltuieli eligibile:
c) Investitii în infrastructura la scara mica precum centrele de informare, amenajarea de marcaje turistice, etc.
i. Construirea, modernizarea si dotarea centrelor locale de informare în scopul promovarii, prezentarii si vizitarii turistice;
ii. Dezvoltarea de sisteme electronice locale de rezervare pentru structurile de primire turistice din spatiul rural, conectate la sistemele regionale si nationale;
iii. Amenajarea de marcaje turistice, refugii turistice9 de utilitate publica, etc.;
iv. Investitii legate de refacerea în scop turistic a vechilor trasee de cale ferata cu ecartament îngust, a amenajarilor complementare acestora (ex: constructii, plan înclinat, etc.), reconditionarea echipamentelor si utilajelor;
v. Investitii legate de înfiintarea si amenajarea de trasee tematice (ex: “drumul vinului”, „al olaritului”, „cioplitorilor în lemn”, etc.).

CRITERII obligatorii pentru centrele locale de informare si promovare turistica:

a) Sediile centrelor locale de informare si promovare turistica trebuie sa fie situate în centrul comunelor, pe strazi cu circulatie intensa, în cladiri independente sau la parterul unor imobile cu acces facil pentru turisti.
b) Semnalizarea centrelor locale de informare si promovare turistica se face prin panou/firma luminoasa cu denumirea „CENTRU LOCAL DE INFORMARE TURISTICA”, amplasat obligatoriu la intrarea în centrul local de informare si promovare turistica, în loc vizibil;
c) Drumul spre centrele locale de informare si promovare turistica este semnalizat corespunzator prin panouri, indicatoare si alte asemenea;
d) În fata sau în imediata apropriere a centrului local de informare si promovare turistica trebuie amenajate locuri de parcare gratuita, maxim 3 locuri de parcare. În cazul în care acest lucru nu este posibil, locurile de parcare trebuie amplasate la o distanta de maxim 500 m fata de centrul local de informare si promovare turistica;

DOTARI tehnice:
a) 2 încaperi din care una pentru primirea publicului (fiecare încapere va avea între 15 si 25 mp);
b) mijloace de telecomunicatie: telefon fix si fax;
c) 1 echipament harware si software, acces la internet;
d) instalatii, echipamente si dotari pentru asigurarea conditiilor de climatizare, siguranta la foc si antiefractie;
e) grup sanitar;
f) mijloace fixe de tipul mobilier, dotari de uz gospodaresc si protectia muncii, de buna calitate;
g) spatiu amenajat pentru expunere corespunzatoare a materialelor de promovare;
h) baza de date cu structurile de primire turistice locale si site propriu de promovare si informare, cu posibilitatea de legare la centrele nationale de promovare turistica cu accces on-line pentru colectarea si diseminarea informatiilor turistice.

- RESURSE umane:

a) Personal calificat (minimum 2 angajati) ca agent de turism sau ghid de turism.
d) Dezvoltarea si / sau marketingul serviciilor turistice legate de turismul rural Elaborare de materiale promotionale precum prima editare a materialelor în scopul promovarii actiunilor turistice: brosuri de prezentare, panouri de informare, etc. Conform Art. nr. 55 din Regulamentul (CE) nr.1974/2006 pentru toate tipurile de actiuni, vor fi sustinute cheltuielile cu:
- achizitionarea de utilaje, echipamente, hardware, soft-uri, inclusiv achizitionarea în leasing a acestora, costurile de instalare si montaj;
- costurile generale legate de întocmirea proiectului precum taxe pentru arhitecti, ingineri si consultanti, studii de fezabilitate/memorii justificative, taxe pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor necesare implementarii proiectelor, asa cum sunt ele mentionate în legislatia nationala, achizitia de patente si licente, în limita unui procent de 10% din valoarea totala a proiectului, iar pentru proiectele care nu prevad constructii, în limita a 5%.

Valoarea maxima a fondurilor nerambursabile (intensitatea sprijinului)

Pentru investitiile în interes public negeneratoare de profit, intensitatea sprijinului public nerambursabil va fi de pâna la 100% din totalul cheltuielilor eligibile si nu va depasi valoarea de 200.000 Euro/proiect;

Proiectele depuse de unităţile administrativ teritoriale (comunele), asociaţiile acestora şi ONGuri se încadrează în categoria proiectelor de interes public şi negeneratoare de profit

Pentru a facilita accesarea fondurilor europene nerambursabile prin FEADR solicitantul poate beneficia de fonduri în avans de pâna la 20% din valoarea eligibila pentru demararea proiectului.

Principiul de baza al finantarii nerambursabile este acela al rambursarii cheltuielilor efectuate în prealabil de catre beneficiar. Un solicitant poate depune în acelasi timp mai multe proiecte pentru masuri diferite din PNDR pentru a fi cofinantate prin FEADR. Un solicitant poate depune proiecte pentru a fi cofinantate prin FEADR, chiar daca are în derulare proiecte de investitii diferite finantate prin Programul SAPARD.

Un beneficiar poate aplica pentru unul sau mai multe proiecte pe întreaga perioada de programare (2007-2013) în cadrul Masurii 313, însa depunerea unui alt proiect FEADR este conditionata de finalizarea investitiei începute anterior, iar cumulul ajutorului public nerambursabil acordat unui beneficiar nu va trebui sa depaseasca 200.000 Euro pe o perioada de pâna la 3 ani fiscali indiferent de forma sprijinului financiar (subventii, credite cu dobânda preferentiala, etc).

Alte informatii sunt disponibile pe site-ul:
www.mapdr.ro
www.apdrp.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu