"Mirajul utopiei. Calatoriile in URSS: control si propaganda"

Editura Vremea, Bucuresti, 2013 www.edituravremea.ro

joi, 20 august 2009

Situatia POR in Regiunea Sud-Muntenia


Până la data de 17 august 2009, la sediul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia au fost depuse 194 proiecte prin care se solicită finanţare nerambursabilă prin Regio (Programul Operaţional Regional).

Din cele 194 proiecte depuse, 50 au fost respinse, 2 au fost retrase de aplicanţi, iar pentru alte trei proiecte aplicanţii au renunţat la semnarea contractului. Situaţia proiectelor depuse pe cele 5 axe ale Regio şi care se află în diferite etape ale procesului de evaluare este următoarea:

Axa prioritară 1: Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere (buget 197,96 milioane de euro). Domeniul 1.1 Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub-domeniul: „Centre urbane” au fost depuse 12 Planuri Integrate de Dezvoltare Urbană. În prezent urmează etapa de evaluare tehnică şi financiară a cererilor de finanţare componente ale PIDU-urilor declarate admisibile, conforme şi eligibile.

Axa prioritară 2: Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale (buget 124,76 mil. euro). Domeniul major de intervenţie 2.1 Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene, străzi-urbane inclusiv construcţia/reabilitarea şoselelor de centură.
Până în prezent au fost depuse 39 de proiecte, din care 10 respinse şi 1 retras de aplicant. Valoarea totală solicitată prin aceste 39 de proiecte este de aproximativ 244 mil. euro.
Din cele 28 de proiecte rămase, 10 proiecte sunt în rezervă, 3 sunt în curs de evaluare, 2 proiecte sunt în etape precontractuale şi un proiect este în curs de contractare, iar pentru 12 s-au semnat contractele de finanţare. Cele douăsprezece contracte semnate sunt:

Titlul proiectului Beneficiar Buget (lei)
Total Asistenta nerambursabila
Ranforsarea si modernizarea drumului judetean DJ201B, km 0+000 - km 19+000, Ciochina-Orezu-Rasi Judetul Ialomita 36,462,900.65 29,423,908.41
Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de drumuri în staţiunea balneară Amara Orasul Amara 17,640,143.72 14,110,006.10
Modernizarea şi reabilitarea drumului de centura al municipiului Targoviste Municipiul Targoviste 88,789,047.00 70,273,252.50
Ranfosarea si modernizarea drumurilor judetene 701, DJ 401A si DJ 711A pe traseul Dobra – Cornatelu – Branistea – Titu – Salcuta– Odobesti – Potlogi – Corbii Mari Judetul Dambovita 66,894,836.12 53,968,478.48
Reabilitarea DJ 701, limita jud Dambovita – Gratia - Poieni – Silistea – Scurtu Mare – Slavesti – Ciolanesti – Zambreasca - Dobrotesti, km 44+240-104+890 (55,450 km) Judetul Teleorman 119,905,412.69 96,861,074.38
Modernizarea şi reabilitarea drumului judeţean DJ301 tronsonul Fundeni – Budeşti, km 13+000 – km 36+578 Judetul Calarasi 43,795,745.88 36,030,147.80
Modernizare DJ734: Voinesti (DN 73) – Leresti – Voina în vederea îmbunătăţirii şi dezvoltării infrastructurii de turism, km 0+000 – 19+840, L=19,840 km Judetul Arges 51,142,578.38 41,351,925.62
Modernizare DJ730: Podul Dâmboviţei (DN 73) – Dâmbovicioara – Ciocanu – limita jud. Braşov în vederea îmbunătăţirii şi dezvoltării infrastructurii de turism, km 0+000 – 9+550, L=9,550 km Judetul Arges 15,740,581.08 12,493,156.62
Reabilitarea şi modernizarea reţelei de străzi urbane, oraş Mizil, judeţul Prahova UAT Orasul Mizil 10,503,848.27 8,603,445.47
Reabilitare DJ101G Tătărani (DJ 101D) – Brazi – Tinosu – Sirna – Habud – Crivăţu (DN 1A) km 0+000 – km 24+020, judeţul Prahova, km 24+020 – km 30+120, judeţul Dâmboviţa Parteneriatul intre UAT Judetul Prahova si UAT Judetul Dambovita 45,802,088.03 37,647,805.82
Modernizare DJ703I: Muşăteşti (DN 73C) – Brăduleţ – Brădetu – Poienile Vâlsanului în vederea îmbunătăţirii şi dezvoltării infrastructurii de turism, km 28+822 – 53+600, L=24,778 km Judetul Arges 46,020,473.81 37,926,152.00
Imbunatatirea accesului la reteaua rutiera europeana de transport TEN-T7 in judetul Calarasi, prin reabilitarea si modernizarea DJ201B, km 19+000 - km 39+950 pe traseul limita judet Ialomita - Valea Argovei si DJ 303, km 26+294 - km 48+278 pe traseul Valea Argovei - Manastirea Judetul Calarasi 44,944,350.96 36,974,362.74

TOTAL - lei - 587,642,006.59 475,663,715.94

Notă: Toate cele 10 proiecte respinse şi proiectul retras de aplicant au fost ulterior redepuse, fiind în prezent fie în diferite etape ale procesului de evaluare, selecţie şi contractare, fie semnându-se deja contractul de finanţare.
Depunerea proiectelor în cadrul acestei axe a fost suspendată începând cu data de 11.03.2009, ora 16:30.

Axa prioritară 3: Îmbunătăţirea infrastructurii sociale (buget 93,56 mil. euro) are patru domenii majore de intervenţie:
- Domeniul major de intervenţie 3.1 Reabilitare/modernizarea/echiparea infrastructurii serviciilor de sănătate – alocare regionala 24,21 mil. Euro. Trei proiecte depuse, două aflate în etapa de evaluare a conformităţii administrative şi eligibilităţii şi unul în etapa de evaluare tehnică şi financiară, asistenţa nerambursabilă solicitată fiind de aproximativ 35,45 mil. euro.
- Domeniul major de intervenţie 3.2 Reabilitarea/modernizarea/dezvoltarea şi echiparea infrastructurii serviciilor sociale – alocare regionala 13,88 mil. euro. Două proiecte depuse, unul respins şi unul aflat în etapa precontractuală de analiză a proiectului tehnic, asistenţa nerambursabilă solicitată fiind de aproximativ 0,2 mil. euro.
- Domeniul major de intervenţie 3.3 Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă – alocare regionala 13,88 mil. euro. NICIUN PROIECT DEPUS.
- Domeniul major de intervenţie 3.4 Reabilitarea/modernizarea/dezvoltarea şi echiparea infrastructurii educaţionale preuniversitare, universitare şi a infrastructurii pentru formare profesională continuă – alocare regionala 34,46 mil. euro. Sunt 62 proiecte depuse din care: 2 proiecte aflate în etapa de contractare, 1 proiect aflat în faza de vizită la faţa locului, 8 proiecte aflate în etapa precontractuală de analiză a proiectului tehnic, 27 proiecte aflate în etapa de evaluare tehnică şi financiară, 1 proiect respins în cadrul evaluarii tehnice şi financiare şi 23 proiecte în curs de evaluare a conformităţii administrative şi eligibilităţii, asistenţa nerambursabilă solicitată fiind de aproximativ 62,98 mil. euro.

Axa prioritară 4: Sprijinirea mediului de afaceri regional şi local (buget 113,22 mil. euro).
- Domenul major de intervenţie 4.1 Dezvoltarea durabilă a structurilor de sprijinire a afacerilor de importanţă regională şi locală– alocare regionala 38,27 mil. euro. Trei proiecte depuse – unul retras ulterior de aplicant, unul în etapa de evaluare tehnică şi financiară şi unul în etapa precontractuală de analiză a proiectului tehnic. Asistenţa financiară nerambursabilă solicitată este de aproximativ 7,05 mil. euro.
- Domeniul major de intervenţie 4.2 Reabilitarea siturilor industriale poluate şi neutilizate şi pregătirea de noi activităţi –alocare regionala 33,50 mil. euro . NICIUN PROIECT DEPUS.
- Domeniul major de intervenţie 4.3 - Sprijinirea dezvoltării microîntreprinderilor- alocare regionala 28,47 mil. euro. În cadrul primului apel de proiecte cu termen limită de depunere 16 iunie 2008 au fost depuse 54 de cereri de finanţare de către solicitanţii din regiunea Sud Muntenia, în valoare totală de aproximativ 67,5 milioane de lei (din care asistenţa financiară nerambursabilă solicitată aproximativ 45 milioane de lei). Au fost respinse 30 de proiecte, trei aplicanţi au renunţat la semnarea contractului şi s-au semnat 21 de contracte de finanţare.

Axa prioritară 5: Dezvoltarea şi promovarea turismului (buget 101,86 mil. euro)
- Domeniul major de intervenţie 5.1 Restaurarea şi valorificarea durabilă a patrimoniului cultural precum şi crearea/modernizarea infrastructurilor conexe – alocare regionala 32,83 mil. euro. Sase proiecte depuse, unul respins ca neconform administrativ şi redepus ulterior, în prezent proiectele fiind unul în etapa de contractare şi patru în curs de evaluare tehnică şi financiară. Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate prin aceste proiecte este de aproximativ 6,8 mil. euro.
- Domeniul major de intervenţie 5.2. Crearea, dezvoltarea, modernizarea infrastructurii de turism pentru valorificarea resurselor naturale şi creşterea calităţii serviciilor turistice – alocare regionala 46,96 mil. euro. Treisprezece proiecte depuse până la termenul limită de 19.12.2008, din care şapte proiecte respinse, trei în etapa precontractuală de analiză a PT-ului şi trei în etapa de vizită la faţa locului. Proiectele aflate în evaluare au o valoare a asistenţei nerambursabile solicitate de aproximativ 10,78 mil. euro.

- Domeniul major de intervenţie 5.3 Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică - 150.355.934 de euro. Pentru acest domeniu, alocarea financiară este distribuită la nivel naţional, iar Organismul Intermediar ce se ocupă de acest domeniu este Ministerul Turismului, contact tel.: +4(021)20.25.500, fax: +4(021)20.25.501, e-mail: adita.stanca@mturism.ro.

luni, 10 august 2009

Comisia Europeană propune simplificarea administrării fondurilor europene pentru a ajuta regiunile să contracareze efectele crizei

Comisia Europeană a prezentat pe 22 iulie noi măsuri vizând simplificarea anumitor reguli de administrare a politicii de coeziune. În contextul actualei crize economice, obiectivul acestei acţiuni este de a sprijini economia europeană, îmbunătăţind condiţiile pentru lansarea unui număr sporit de proiecte destinate regiunilor. În cadrul măsurilor „anti-criză”, Comisia va putea rambursa 100% din costurile declarate de statele membre pentru proiectele finanţate din Fondul social european (FSE) în 2009 şi în 2010. Comisarul pentru politică regională, Pawel Samecki, a declarat: „Aceste noi măsuri vizează sprijinirea regiunilor Europei, pentru a le ajuta să-şi revină mai repede. Trebuie să facem faţă situaţiei actuale, continuând pe termen lung accelerarea punerii în aplicare a politicii noastre şi facilitarea administrării fondurilor”. Comisarul european pentru ocuparea forţei de muncă, afaceri sociale şi egalitate de şanse, Vladimír Špidla, responsabil de Fondul Social European (FSE), a adăugat: „Având în vedere creşterea rapidă a şomajului în Europa într-un moment în care bugetele statelor sunt strâmtorate, statele membre trebuie să fie în măsură să utilizeze din plin FSE. O rambursare totală în cadrul FSE este, prin urmare, de o importanţă crucială pentru sprijinirea cetăţenilor în timpuri de criză economică. Aceste măsuri excepţionale reprezintă expresia solidarităţii europene cu cei care sunt cel mai vulnerabili”. Modificările anunţate vizează facilitarea punerii în aplicare a 455 de programe din sfera politicii de coeziune prevăzute pentru 2007-2103, reprezentând investiţii totale de 347 de miliarde de EUR, adică peste o treime din bugetul comunitar. Obiectivul este de a accelera fluxul investiţiilor dirijate în principal spre cei care realizează proiecte şi spre cetăţenii cei mai afectaţi de criză din regiunile Europei. De asemenea, trebuie ţinut cont de impactul crizei asupra finanţelor publice ale statelor şi regiunilor, care întâmpină dificultăţi în cofinanţarea investiţiilor europene. Mai exact, Comisia observă un demaraj lent al marilor proiecte de infrastructură. Modificările introduse clarifică anumite norme şi simplifică administrarea de zi cu zi a fondurilor europene. Iată un rezumat al principalelor măsuri:

􀃒 În 2009 şi în 2010, în cadrul măsurilor „anticriză”, Comisia va putea rambursa, la cererea statelor membre, 100% din costurile publice declarate de acestea, destinate proiectelor finanţate din FSE. Concret, statelor membre nu li se va solicita să contribuie cu o co-finanţare naţională, ceea ce va permite accelerarea realizării proiectelor de susţinere a ocupării forţei de muncă. Această opţiune nu repune în discuţie repartizarea fondurilor între statele membre, nici valoarea totală a fondurilor şi nici nu obligă statele membre să contribuie cu o co-finanţare ulterioară.
􀃒 Comisia propune constituirea unei singure categorii de „proiect major”. Anterior, Comisia aproba toate proiectele al căror cost total depăşea 25 de milioane de EUR în cazul celor destinate mediului şi 50 de milioane de EUR în cazul celor destinate altor sectoare. De acum înainte, pragul de aprobare se fixează la 50 de milioane de EUR pentru toate domeniile. Ca urmare, proiectele referitoare la mediul înconjurător de anvergură mai mică vor putea fi demarate mai rapid.
􀃒 Normele aferente proiectelor „generatoare de venituri” (de exemplu, autostrăzile cu plată sau proiectele care implică închirierea sau vânzarea de terenuri) sunt de asemenea simplificate, în vederea reducerii sarcinilor administrative care revin statelor membre.
􀃒 Programele din sfera politicii de coeziune vor putea fi revizuite de către statele membre într-o manieră mai simplă, pentru a se putea ţine cont de noile realităţi. Pe de altă parte, anumite dispoziţii privind obligaţia de a menţine investiţiile pe o durată de cinci ani nu vor fi aplicabile societăţilor comerciale falimentare.
􀃒 Investiţiile în sectoarele aferente eficienţei energetice şi utilizării energiilor regenerabile la nivelul locuinţelor vor fi încurajate, datorită importantului lor potenţial de a genera creştere şi locuri de muncă.
􀃒 Comisia propune o modificare care vizează creşterea flexibilităţii normelor de dezangajare. De exemplu, alocarea financiară destinată unui proiect major va fi protejată în principiu de îndată ce statul membru trimite Comisiei proiectul. În prezent, alocările nu sunt protejate decât atunci când Comisia aprobă proiectul.
􀃒 FEDER va putea susţine activităţile de renovare sau de construire de locuinţe în favoarea comunităţilor care se confruntă cu excluziunea socială, în special cele ale romilor, atât în zone rurale, cât şi în zone urbane. Anterior, construirea de locuinţe nu era eligibilă în vederea finanţării din FEDER şi doar locuinţele din zonele urbane puteau face obiectul renovărilor. Statele membre şi Parlamentul European s-au exprimat în favoarea simplificării administrării politicii de coeziune, în special în contextul crizei economice. Ele urmează să se pronunţe cu privire la măsurile prezentate.
Sursa:
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.doc

Concurs de fotografii

„Imaginează-ţi o lume nouă” -
concurs foto, termen-limită 31 august La concurs se poate înscrie orice fotograf
profesionist sau amator, cu domiciliul într-un stat membru al UE, într-o ţară candidată sau în Islanda, Liechtenstein sau Norvegia, indiferent de sex, vârstă sau naţionalitate (funcţionarii şi alţi angajaţi ai instituţiilor europene – inclusiv ai agenţiilor – şi familiile acestora sunt excluse de la participarea la
concurs). Participanţii sunt rugaţi să trimită 2-4 fotografii pe tema „Imaginează-ţi o lume nouă”. Pentru a lua parte la concurs, participanţii trebuie să trimită formularul oficial de înscriere completat online. În momentul înscrierii, participanţii confirmă că materialele le aparţin şi că sunt respectate drepturile de autor. Premiile sunt foarte atrăgătoare:
Premiul I - un aparat sau materiale fotografice în valoare de maxim 5.000 euro şi o călătorie la Stockholm pentru participarea la ceremonia de
încheiere a "Anului European al Creativităţii şi Inovării - 2009".
Premiul II - un aparat sau materiale fotografice în valoare de maxim 2.000 euro şi o călătorie la Stockholm pentru participarea la ceremonia de
încheiere a "Anului European al Creativităţii şi Inovării - 2009".
Premiul III - un aparat sau materiale fotografice în valoare de maxim 1.000 euro şi o călătorie la Stockholm pentru participarea la ceremonia de
încheiere a "Anului European al Creativităţii şi Inovării - 2009". Premiul publicului - un aparat sau materiale fotografice în valoare de maxim 2.000 euro şi o
călătorie la Stockholm pentru participarea la ceremonia de încheiere a "Anului European al Creativităţii şi Inovării - 2009". Câştigătorii vor fi invitaţi şi la ceremonia oficială pentru decernarea premiilor care va avea loc la
Bruxelles în noiembrie 2009 şi unde vor avea ocazia să cunoască unele dintre cele mai importante personalităţi europene. Participanţii trebuie să deţină consimţământul
scris al persoanelor reprezentate în fotografiile trimise. Puteţi descărca un formular de consimţământ din site.
În cazul persoanelor minore, este necesar acceptul părinţilor.
Toţi participanţii se declară de acord să permită Comisiei Europene să folosească fotografiile în scopuri promoţionale şi de informare. Termenul limită pentru înscrierea la concurs este 31 august 2009. Despre cerinţele tehnice:
http://www.imagine2009.eu/5.0.html?&no_cache
=1&no_cache=1&LA=RO
Sursa: http://www.imagine2009.eu/

miercuri, 5 august 2009

Cine nu a mai prins un 322 poate sa incerce cu un 313


In cadrul Programului National pentru Dezvoltare Rurala se regaseste si Masura 313 “Incurajarea activitatilor turistice” care are si o componenta ce se adreseaza autoritatilor publice locale din mediul rural.

1.1 Obiectivele Masurii 313 – Încurajarea activitatilor turistice

Obiectiv general: Dezvoltarea activitatilor turistice în zonele rurale care sa contribuie la cresterea numarului de locuri de munca si a veniturilor alternative, precum si la cresterea atractivitatii spatiului rural.

Obiectivele specifice se refera la:
1. Crearea si mentinerea locurilor de munca prin activitati de turism, în special pentru tineri si femei;
2. Cresterea valorii adaugate în activitati de turism;
3. Crearea, îmbunatatirea si diversificarea infrastructurii si serviciilor turistice;
4. Cresterea numarului de turisti si a duratei vizitelor.

Cine poate beneficia de fonduri nerambursabile?

Beneficiarii eligibili pentru sprijinul acordat prin Masura 313 sunt:
-Micro-întreprinderile1 (vezi definitie dictionar)
-Persoane fizice (neînregistrate ca agenti economici)
-Comunele prin reprezentantii lor legali conform legislatiei nationale în vigoare, precum si asociatiile de dezvoltare intercomunitara3 realizate doar între comune si înfiintate conform legislatiei nationale în vigoare (Legea nr. 215/2001 a administratiei publice locale cu modificarile si completarile ulterioare si Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile ulterioare);
-ONG-uri, definite conform legislatiei nationale în vigoare;

Tipuri de investitii si cheltuieli eligibile:
c) Investitii în infrastructura la scara mica precum centrele de informare, amenajarea de marcaje turistice, etc.
i. Construirea, modernizarea si dotarea centrelor locale de informare în scopul promovarii, prezentarii si vizitarii turistice;
ii. Dezvoltarea de sisteme electronice locale de rezervare pentru structurile de primire turistice din spatiul rural, conectate la sistemele regionale si nationale;
iii. Amenajarea de marcaje turistice, refugii turistice9 de utilitate publica, etc.;
iv. Investitii legate de refacerea în scop turistic a vechilor trasee de cale ferata cu ecartament îngust, a amenajarilor complementare acestora (ex: constructii, plan înclinat, etc.), reconditionarea echipamentelor si utilajelor;
v. Investitii legate de înfiintarea si amenajarea de trasee tematice (ex: “drumul vinului”, „al olaritului”, „cioplitorilor în lemn”, etc.).

CRITERII obligatorii pentru centrele locale de informare si promovare turistica:

a) Sediile centrelor locale de informare si promovare turistica trebuie sa fie situate în centrul comunelor, pe strazi cu circulatie intensa, în cladiri independente sau la parterul unor imobile cu acces facil pentru turisti.
b) Semnalizarea centrelor locale de informare si promovare turistica se face prin panou/firma luminoasa cu denumirea „CENTRU LOCAL DE INFORMARE TURISTICA”, amplasat obligatoriu la intrarea în centrul local de informare si promovare turistica, în loc vizibil;
c) Drumul spre centrele locale de informare si promovare turistica este semnalizat corespunzator prin panouri, indicatoare si alte asemenea;
d) În fata sau în imediata apropriere a centrului local de informare si promovare turistica trebuie amenajate locuri de parcare gratuita, maxim 3 locuri de parcare. În cazul în care acest lucru nu este posibil, locurile de parcare trebuie amplasate la o distanta de maxim 500 m fata de centrul local de informare si promovare turistica;

DOTARI tehnice:
a) 2 încaperi din care una pentru primirea publicului (fiecare încapere va avea între 15 si 25 mp);
b) mijloace de telecomunicatie: telefon fix si fax;
c) 1 echipament harware si software, acces la internet;
d) instalatii, echipamente si dotari pentru asigurarea conditiilor de climatizare, siguranta la foc si antiefractie;
e) grup sanitar;
f) mijloace fixe de tipul mobilier, dotari de uz gospodaresc si protectia muncii, de buna calitate;
g) spatiu amenajat pentru expunere corespunzatoare a materialelor de promovare;
h) baza de date cu structurile de primire turistice locale si site propriu de promovare si informare, cu posibilitatea de legare la centrele nationale de promovare turistica cu accces on-line pentru colectarea si diseminarea informatiilor turistice.

- RESURSE umane:

a) Personal calificat (minimum 2 angajati) ca agent de turism sau ghid de turism.
d) Dezvoltarea si / sau marketingul serviciilor turistice legate de turismul rural Elaborare de materiale promotionale precum prima editare a materialelor în scopul promovarii actiunilor turistice: brosuri de prezentare, panouri de informare, etc. Conform Art. nr. 55 din Regulamentul (CE) nr.1974/2006 pentru toate tipurile de actiuni, vor fi sustinute cheltuielile cu:
- achizitionarea de utilaje, echipamente, hardware, soft-uri, inclusiv achizitionarea în leasing a acestora, costurile de instalare si montaj;
- costurile generale legate de întocmirea proiectului precum taxe pentru arhitecti, ingineri si consultanti, studii de fezabilitate/memorii justificative, taxe pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor necesare implementarii proiectelor, asa cum sunt ele mentionate în legislatia nationala, achizitia de patente si licente, în limita unui procent de 10% din valoarea totala a proiectului, iar pentru proiectele care nu prevad constructii, în limita a 5%.

Valoarea maxima a fondurilor nerambursabile (intensitatea sprijinului)

Pentru investitiile în interes public negeneratoare de profit, intensitatea sprijinului public nerambursabil va fi de pâna la 100% din totalul cheltuielilor eligibile si nu va depasi valoarea de 200.000 Euro/proiect;

Proiectele depuse de unităţile administrativ teritoriale (comunele), asociaţiile acestora şi ONGuri se încadrează în categoria proiectelor de interes public şi negeneratoare de profit

Pentru a facilita accesarea fondurilor europene nerambursabile prin FEADR solicitantul poate beneficia de fonduri în avans de pâna la 20% din valoarea eligibila pentru demararea proiectului.

Principiul de baza al finantarii nerambursabile este acela al rambursarii cheltuielilor efectuate în prealabil de catre beneficiar. Un solicitant poate depune în acelasi timp mai multe proiecte pentru masuri diferite din PNDR pentru a fi cofinantate prin FEADR. Un solicitant poate depune proiecte pentru a fi cofinantate prin FEADR, chiar daca are în derulare proiecte de investitii diferite finantate prin Programul SAPARD.

Un beneficiar poate aplica pentru unul sau mai multe proiecte pe întreaga perioada de programare (2007-2013) în cadrul Masurii 313, însa depunerea unui alt proiect FEADR este conditionata de finalizarea investitiei începute anterior, iar cumulul ajutorului public nerambursabil acordat unui beneficiar nu va trebui sa depaseasca 200.000 Euro pe o perioada de pâna la 3 ani fiscali indiferent de forma sprijinului financiar (subventii, credite cu dobânda preferentiala, etc).

Alte informatii sunt disponibile pe site-ul:
www.mapdr.ro
www.apdrp.ro

Comisia Europeana lanseaza un instrument de microfinantare


Comisia Europeana a anuntat in data de 2.07.2009, intentia de a lansa un nou instrument de microfinantare in cadrul Programului PROGRESS, care sa ofere un
real sprijin micilor intreprinzatori cat si celor care vor initia noi afaceri, in special din randul tinerilor, somerilor, cat si al celor care sunt in situatia de a-si pierde locul de munca. Acest instrument propus de catre Directia Generala de Ocupare a Fortei de Munca, Afaceri Sociale si Egalitate de Sanse din cadrul Comisiei Europene va fi discutat in cadrul procedurii de co-decizie, de catre statele membre UE reunite in cadrul Consiliului de Ministri si de Parlamentul European.
Noul instrument de micro-finantare vizeaza sa faciliteze situatia celor, care in contextul actual de reducere a resurselor de creditare datorat crizei economice mondiale, ar putea intalni dificultati de acces la fondurile destinate infiintarii de noi intreprinderi. Lucratorii, care si-au pierdut sau risca sa-si piarda locul de munca si care doresc sa-si infiinteze propria intreprindere vor avea acces facilitate la fonduri si vor beneficia de masuri de sprijin suplimentare, cum ar fi formarea profesionala si consilierea. Persoanele dezavantajate, inclusive tinerii, care doresc sa lanseze sau sa dezvolte o mica intreprindere proprie, vor beneficia, de asemenea, de garantii si de asistenta pentru pregatirea unui plan de afaceri.
Microcreditul se refera la acordarea de imprumuturi de maximum 25.000 EUR. Se preconizeaza ca bugetul initial de 100 milioane EUR va mobiliza credite in valoare de 500 milioane EUR, in cooperare cu institutii financiare internationale in special cu Grupul Bancii Europene de Investitii. Astfel ar putea fi acordate circa 45.000 imprumuturi in decurs de aproximativ 8 ani. In plus, imprumuturile ar putea beneficia de reducerea ratei dobanzilor prin interventia Fondului Social European, ceea ce va usura accesul la fonduri. Microcreditul va fi destinat micro-intreprinderilor cu mai putin de 10 angajati (reprezentand aproximativ 91% din totalul intreprinderilor europene) si somerilor sau persoanelor inactive care doresc sa inceapa activitati independente, dar nu au acces la servicii bancare
traditionale. In cadrul Uniunii Europene circa 99% din intreprinderile nou infiintate sunt intreprinderi mici sau micro-intreprinderi, iar o treime din ele sunt infiintate de someri. Comisia Europeana estimeaza ca noul instrument de microfinantare PROGRESS va incepe sa functioneze in 2010.

www.fonduriadministratie.ro

Direcţia pentru Dezvoltarea Capacităţii Administrative (DDCA) din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor a lansat în data de 27 iunile 2009 propria pagina de internet: www.fonduriadministratie.ro Acest site doreşte să reprezinte un mijloc important de promovare a Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Capacităţii Administrative (POSDCA) a cărui Autoritate de management este DDCA. Site-ul respectă standardele de transparenţă şi măsurile de informare a publicului impuse de către Uniunea Europeană, conţinând listele naţionale cu beneficiarii finanţării din cadrul POS DCA, linkuri diverse, documente programatice ale Autorităţii de Management a POS DCA şi alte materiale utile.